Pages

Friday, February 11, 2011

Indlægget om indisk mad

Jeg elsker mad og jeg elsker at prøve nyt. Det er en udfordring at lave spændende mad når man er på absolut diæt (for PCOS) som jeg er startet på (igen igen) Jeg håber stadig at slå den forbandede sygdom.

Well, her er mit første forsøg på indisk mad - indisk mad er ikke en æstetisk oplevelse.


Fra denne kogebog.
Det var fantastisk, sikke en smagsoplevelse man kan få af bl.a. grøn chili, ingefær, hvidløg, spidskommen, gurkemeje, kørvel og meget meget andet :D

Jeg har scrappet, men kan ikke vise ret meget endnu.

I denne uge har vi været i Odder, for at renovere min mors lejlighed, soveværelset er klar og det er blevet SÅ fedt. Jeg havde frie hænder hvad angik indretning. Beklager den ringe billede kvalitet.

Hav en fantastisk weekend.

xoxo
Heidi

6 comments:

  1. Du har helt ret i at madbilledet ikke er helt indbydende. Det ligner noget stærk gryderet. Men walldorfsalat til ! men bare det smager godt....

    Uanset hvad det er du er ved at scrappe, så er det en flot tape du bruger.

    Og så er det et fint hjørne du har indrettet. Flot tapet.
    Men var det til hunden ? Var det ikke til din mor ? LOL.

    Rigtig god weekend.

    ReplyDelete
  2. Jeg kender ikke så meget til indisk mad, men bruger selv en del af de ingredienser du har beskrevet pånær spidskommen, og er faktisk blevet lidt afhængig både af chili og ingefær, men selvfølgelig ikke i alt !Kokosmælk tager meget af det stærke ! Mit øje faldt med det samme også på den lækre tape og den hæklede blomst - glæder mig til at se resten af dit fine arbejde ! God weekend...
    Knus Hjørdis :-)

    ReplyDelete
  3. Ham Mambo! Han er så dejlig - måske får jeg fornøjelsen af at møde ham en dag???
    Indisk mad er skøøøøøøn! Og det kan da godt se æstetisk ud - men ikke alle retter! Min aftensmad stod på hjemmelavet majonæse og hjemmelavede pommesfrites = ikke PCO-venlig?? Men lækker!
    Glæder mig til at se resten af scrap-projektet! Ser lækkert ud :-)

    ReplyDelete
  4. K og jeg elsker indisk; faktisk spiser vi indisk mindst to dage om ugen. Det er ikke køn mad, men det er sund og særdeles velsmagende mad. Jeg er usikker på, hvad din diæt indebærer, men jeg har nogle opskrifter liggende på min blog fra min nye guru, Madhur Jaffrey. Hvis du kan komme af sted med det, ville jeg købe hendes Curry Easy. Det er indisk mad gjort mere tilgængeligt og nemt at tilberede og retterne er super lækre. Vi har endnu ikke lavet en ret, vi ikke var så vilde med. Send mig en mail, hvis du vil have flere forslag og idéer - og bon appetit ;o)

    ReplyDelete
  5. Hej du - ham Mambo er som min Fifty - sniger sig med på alle fotos. Lyder lækkert med dine indiske retter - men ingefær sender desværre mig lige i dørken så der må jeg stå af pga allergi. Fin lille sneak-peak af "et eller andet" - jeg er selv VILD med de takkede cirkler. God søndag herfra - vi kan slet ikke få armene ned ovenpå OSH-rekorden i går!!! =0)

    ReplyDelete
  6. uhmmm hvor ser det lækkert ud! jeg elsker også indisk mad :)
    og hvor ser det fedt ud hos din mor, er i blevet helt færdige ?

    ReplyDelete

Thanks a bunch for leaving me a note. I can't wait to read it :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails